Stad College - STAD COLLEGE, VAKCOLLEGE

Stad College is een vmbo-vakschool in Almere. De laatste vijf jaar heeft de school het moeilijk. Het aantal nieuwe aanmeldingen loopt terug. Er zijn dit jaar inhoudelijke verbeteringen doorgevoerd en er zijn jonge, ambitieuze docenten bij gekomen. 

De communicatiecampagne moet ervoor zorgen dat meer basisschoolleerlingen deze school overwegen in hun keuze. Dat begint met hen echt ráken. We gaan motiveren en drempels verlagen. Met een aansprekende belofte en beelden van jongeren waar de doelgroep zich graag aan spiegelt. En daarbij zetten we alle mogelijke neurotrucs in. Stad College laat 11-jarigen dromen over een fijne schooltijd met een mooie toekomst.

Om meer leerlingen te werven voor de richtingen Technology, Ict & design en Care & services hebben we zes korte, snelle video’s gemaakt die via social media worden verspreid. Dé manier om jongeren van tegenwoordig te bereiken. De clips linken naar een landingspagina waar de geïnteresseerden zich makkelijk kunnen opgeven voor de open dag of een expeditiemiddag. Na achterlaten gegevens start een e-mailprogramma. Op de website zijn de langere versies van de video’s te zien, naast uitgebreide informatie en een digitaal inschrijvingsformulier. Na de eerste campagnemaand zien we al een forse toename van aantal belangstellenden.

Het thema wordt Stad College, vakcollege. De onweerstaanbare boodschap zit ‘m in slim motiveren op drie niveaus: je leert een vak, het is een route naar succes én het is een fijne omgeving. En in de toegankelijkheid. De beeldentaal knalt, we zien met Instagramkleuren jongeren die zichtbaar plezier met elkaar hebben. Heel veel vrolijkheid. En tegelijk zijn ze met een concreet vak bezig: technisch, nieuwe media of zorg-/service.

Zie ook StadCollege.nl

Campagne- en responssysteem:
- Responscampagne op Instagram, Snapchat (leerlingen) en Facebook (ouders) met korte video’s en stills per studierichting: Technology, Ict & design, Care & services
- Landingspagina’s per activiteit: informatieavond, expeditiemiddagen, open dag, laatste kans
- E-mailsysteem met opbouw naar activiteiten en inschrijven
- Korte en lange video’s per studierichting: Technology, Ict & design, Care & services
- Website vol met neuro- en responselementen
- Brochure, digitale brochure
- Flyers
- Posters

      


Voorbeelden website (desktop)


Voorbeeld landingspagina (desktop)


Voorbeelden posters


Brochure

Delen:

  • Air France-KLM Cargo - ONE
    Air France-KLM Cargo is een van de grootste wereldwijde vrachtvervoerders. Zij weet in deze campagneperiode als enige aanbieder marktaandeel te ... lees meer

  • MKB Vangnet - EEN BEETJE MEER ZEKERHEID VOOR ONDERNEMERS
    Een kleine ondernemer die ziek wordt, heeft dubbel pech. Niet alleen ligt die mkb’er of zzp’er in de lappenmand, hij of ... lees meer

  • Koninklijke Saan - GEWOON GOED GEREGELD
    Saan is een internationale logistieke specialist. Zij verzorgt o.a. industriële verhuizingen, evenementenvervoer, kraanverhuur en bouwlogistiek voor opdrachtgevers in heel ... lees meer

  • Trainingsprogramma - PRAKTISCHE TOEPASSINGEN GEDRAGSPSYCHOLOGIE IN RECLAME
    Als je creatie met gedragspsychologie combineert, ontstaat magie. In dit zes maanden-trainingsprogramma voor marketing- en communicatieprofessionals leer je om met ... lees meer

    Lees mijn e-boek ‘Oeps. Maakt jouw boodschap ook deze drie fatale fouten?’

    Nieuwe inzichten waarmee je direct meer verkoopt.

    • Ik leg je hierin uit hoe je met communicatie je doelgroep wél in actie krijgt.
    • Met duidelijke aanwijzingen, voorbeelden en tips.
    • Aan de hand van de drie meest gemaakte fouten. Fatale fouten omdat ze de verkoop in de weg staan.

    Victor Cijs

    Je e-mailadres is 100% veilig bij ons. We zullen ze nooit aan derden verstrekken. We gaan je ook niet spammen. En je zit nergens aan vast.