Scholen

Drie scholen met mooie rapportcijfers.


 

Adriaan Roland Holstschool Bergen

De campagne voor ARH Bergen is een langdurig succesverhaal. Ooit had de school steevast rond 80 nieuwe aanmeldingen per jaar. Groter werden ze niet. Wat ze ook deden. De school telde maar zo’n 350 leerlingen. Maar Victor Cijs en zijn team veranderden dat radicaal.

Onze eerste campagne start in 2011. Het aantal nieuwe leerlingen begint te groeien en groeien. Het gaat hard. Vijf jaar later heeft ARH 900 leerlingen. Met elk jaar zo'n 160 tot 185 nieuwe aanmeldingen. De school knapt uit haar voegen en moet eerst grondig verbouwen om verder te kunnen groeien. In een prachtig gerenoveerd gebouw kan de school vanaf 2019 weer meer leerlingen aan.

Hoe hebben we dat gedaan? We bedenken de kernboodschap Leren én inspireren. Met creatieve uitingen die subtiel inspelen op de behoefte van 11-jarigen en hun ouders aan kwalitatief onderwijs met aantrekkelijke sfeer en veel creativiteit. We passen daarin technieken uit de gedragspsychologie toe. Middelen o.a. video’s, website, posters, brochures, advertenties, presentatiemateriaal en een onlinecampagne.

Team (2018/2019): Danny Aloserij, Victor Cijs, James Hobbs, Chris Hoefsmit, Jurriaan Hoefsmit, Dirk Kamsteeg, Martin Kamstra, Jan Willem Renders, Jos Schoonis, Ruud Schoen (e.a.)


 

Willem de Zwijger College Bussum

De oudste school in Bussum. Gymnasium, atheneum en havo. In een mooi, karakteristiek gebouw. Maar met een imagoprobleem. De school heeft daardoor last van terugval in aanmeldingen.

In 2018 duikt Victor Cijs erin. Hij analyseert de redenen van de terugval. De argumenten die voor voor volwassenen doorslaggevend zijn, blijken dat niet voor elfjarigen te zijn. Boodschapbureau maakt een campagne waar de bepalende factoren voor de schoolkeuze voor groep 8'ers vanaf spatten. Met succes. In 2019 gaat het daardoor voor het eerst weer goed. De aanmeldingen komen nagenoeg terug op het oude niveau.

Team: Victor Cijs, Chris Hoefsmit, Jurriaan Hoefsmit, Dirk Kamsteeg, Martin Kamstra, Loes Onderdelinden, Marjolien Roesink, Jos Schoonis, Peter Zwaga (e.a.)



Stad College Almere

Vmbo-vakschool voor techniek, ict en zorg. Praktijkgericht onderwijs. Al zes jaar kampt de school met een daling in aanmeldingen.

Om het tij te keren heeft de school hard aan zichzelf gewerkt. Er zijn inhoudelijke verbeteringen doorgevoerd. De kwalitatieve beoordeling door leerlingen, ouders, docenten, basisscholen en de inspectiedienst is enorm gestegen. Er zijn jonge, ambitieuze docenten bijgekomen. De sfeer en het onderwijsklimaat zijn uitstekend geworden. Maar het leerlingenaantal blijft maar achteruitgaan.

In 2017 huurt het bestuur Boodschapbureau in om de neergaande trend te keren. Er moet iets gebeuren. Ze kiezen voor onze hulp omdat wij al bij meerdere scholen opmerkelijke resultaten hebben gerealiseerd. Wij duiken er diep in om te begrijpen wat deze leerlingen belangrijk vinden aan een school. Wat er verkeerd is aan de uitstraling. De missie lukt.

Al in het eerste campagnejaar wordt de daling een halt toegeroepen. Voor het eerst in jaren verandert het negatieve beeld in een voorzichtig optimisme. In het tweede jaar zet de groei echt door en durft de school weer vooruit te kijken.

Victor Cijs en zijn team zetten in op motiveren en drempels verlagen. Met aansprekende video’s en foto’s van jongeren waar de doelgroep zich graag aan spiegelt. Stad College laat 11-jarigen dromen over een fijne schooltijd. Tegelijk zijn ze met een concreet vak bezig voor een mooie toekomst. Het thema wordt Stad College, vakcollege. De beeldentaal knalt en spreekt aan.

Team: Victor Cijs, Sophie Don, Geert Hoekzema, Ilona Hartensveld, Dirk Kamsteeg, Martin Kamstra, Ruud Schoen, Jos Schoonis, Jeroen Zwart (e.a.)

 


 

Delen:

  • Food
    Drie foodcampagnes met lekkere resultaten.   ... lees meer

  • Diensten
    Drie succesvolle campagnes voor diensten. B2b en b2c.   ... lees meer

  • Van alles door elkaar
    Hier zie je veel voorbeelden. Een indruk van ons creatieve werk door de jaren.... lees meer

    Download mijn e-book Verleiden.
    Dé formule om je doelgroep te verleiden met je website en campagne.

    Net als de directeuren, marketeers en andere communicatiemakers die je voorgingen, vind jij hier nieuwe inzichten:

    • Je krijgt een beter begrip van hoe mensen tot keuzes komen
    • Hoe je die keuzes kunt beïnvloeden
    • En hoe je jouw doelgroep sneller in actie kunt krijgen.

    Victor Cijs

    Je e-mailadres is 100% veilig bij ons. We zullen ze nooit aan derden verstrekken. We gaan je ook niet spammen. En je zit nergens aan vast.