Business to business

Drie succesvolle business to business-voorbeelden.

 


 

Air France-KLM Cargo

Een superbekend merk, overal ter wereld. Wij werden gevraagd om een internationale campagne te bedenken om de leidende positie van AF-KL Cargo te versterken. Bij hun zakelijke klanten, agents en infuentials.

Uit gesprekken met de doelgroep analyseerden we dat angst een grote rol speelt bij internationaal goederenvervoer. Namelijk het gevoel dat je goederen kwetsbaar zijn. Omdat ze vers moeten blijven, breekbaar zijn, makkelijk beschadigen, snel geleverd moeten worden, levensreddend zijn, soms omdat het levende dieren zijn. De eigenaar maakt zich heel wat zorgen.

Daarom tonen we die kwetsbaarheid en de dankbaarheid over de goede afloop. Air France-KLM Cargo laat met haar kunde de spannende reis perfect verlopen. Menselijk, glimlach, opluchting. Een toon die iedereen overal in de wereld aanspreekt. Met een sterke belofte.

Team: Robert den Bremer, Victor Cijs, Chris Hoefsmit, Jurriaan Hoefsmit, Jos Schoonis

 


 

MKB Vangnet

Een financieel product voor kleine ondernemers. Bijvoorbeeld zzp’ers en mkb’ers. Zelfstandigen die eigenlijk nooit ziek kunnen zijn want dan verdienen ze niets. De meesten hebben geen arbeidsongeschiktheidsverzekering omdat ze die niet kunnen betalen. Een ongeluk, ziekenhuisopname, zelfs een kind krijgen is voor hen een dure gebeurtenis. MKB Vangnet is een nieuw alternatief. Een bedrijfsconstructie waarmee zij gebruik maken van het sociale vangnet, net als werknemers in loondienst. Ze treden als het ware in dienst bij hun eigen onderneming. 

Wij tonen de opluchting van ondernemers. Hun emotie. MKB Vangnet heeft hen behoed voor de angst van inkomstenverlies. Een beetje meer zekerheid voor ondernemers. Ondernemers, met een pasgeboren kindje, in een ziekenhuisbed, op krukken. Maar wel stralend. De call-to-action is een vragenlijst die onmiddellijk een eerste persoonlijk advies geeft over de mogelijkheden. Waarna een e-mailserie start om nader in contact te komen. Een zeer succesvolle introductie.

Team: Janna Boekema, Victor Cijs, Chris Hoefsmit, Jos Schoonis, Jeroen Stalenhoef en het onlineteam van IMK

 

 

Koninklijke Saan

Saan doet industriële verhuizingen, evenementenvervoer, kraanverhuur en bouwlogistiek voor opdrachtgevers in heel Europa. Het deskundige werk van stoere mannen met groot materieel.

In de campagne en op de website leggen we de nadruk op de zekerheid die Saan haar klanten biedt. Zonder overdrijven. Dat de immense klussen gewoon goed geregeld worden. Business as usual. Uiterst kundig, hoe groot of moeilijk het ook is. Maak je geen zorgen. Vertrouw op 120 jaar vakmanschap. Met concrete voorbeelden erbij. Taal die de doelgroep aanspreekt.

Team: James van Arkel, Janna Boekema, Victor Cijs, Chris Hoefsmit, Emmy Huiskamp, Jos Schoonis

 


 

Delen:

  • Food
    Drie foodcampagnes met grote resultaten.   ... lees meer

  • Scholen
    Drie scholen met mooie cijfers. ... lees meer

  • Van alles door elkaar
    Hier zie je veel voorbeelden. Een indruk van ons creatieve werk door de jaren.... lees meer

    Download mijn e-book Verleiden.
    Dé formule om je doelgroep te verleiden met je website en campagne.

    Net als de directeuren, marketeers en andere communicatiemakers die je voorgingen, vind jij hier nieuwe inzichten:

    • Je krijgt een beter begrip van hoe mensen tot keuzes komen
    • Hoe je die keuzes kunt beïnvloeden
    • En hoe je jouw doelgroep sneller in actie kunt krijgen.

    Victor Cijs

    Je e-mailadres is 100% veilig bij ons. We zullen ze nooit aan derden verstrekken. We gaan je ook niet spammen. En je zit nergens aan vast.