“Kijk eens wat we allemaal kunnen.” Het is verleidelijk. De meeste marketeers zijn zo vol van hun product dat ze graag de kwaliteit ervan vertellen.

Maar je klant wil geen boor, hij wil een gat. Hij wil vertrouwen dat jij goed materieel én verstand van zaken hebt. Het lijkt een klein verschil. Maar het is een compleet andere beleving.

Aansluiten bij zijn probleembeleving. Daar gaat het om. Vroeg in zijn customer journey is de opdrachtgever nog vol van zijn probleem. Waarom wil hij eigenlijk dat gat? Wat wil hij ermee? Beweeg eerst goed met hem mee voordat je met je oplossing komt. Daar begint de gedragsbeïnvloeding.

Victor Cijs

Delen:

  • Nobelprijs voor nudging.
    Groot marketingnieuws! De Amerikaan Richard Thaler wint de Nobelprijs voor de economie 2017. Na Daniel Kahneman (2002) en Herbert ... lees meer

  • Je hebt allang gekozen. Je weet het alleen zelf nog niet.
    Wat zijn verstandige keuzes? Je hoort te pas en te onpas dat ‘de anderen’ zich te veel laten leiden ... lees meer

  • Persuasieve boodschappen zijn onweerstaanbare boodschappen.
    Hoe krijg je een huilend kind weer blij? Als je zelf vader of moeder bent, weet je het wel. ... lees meer

  • Verstandig doen is onverstandig.
    Als je in functie bent, denk je verstandig na. Je neemt de tijd voor elke afweging. Je plannen en ... lees meer

  • Vergeet oplossingen. Denk in problemen.
    Problemen maken instincten wakker. Oplossingen niet. Met problemen trigger je je doelgroep. Je krijgt meer klanten als mensen voelen ... lees meer

  • Marketing is nog nooit zo makkelijk geweest...
    Tien jaar terug werkte een groot idee nog. Iets leuks of opvallends. Of een mooi design. Je gaf in ... lees meer

  • Sex sells. Jawel.
    We zijn gevoelig voor beloningen. Vooral de simpele beloningen. Eten, geld, plezier, seks, cadeaus. Als iets wat oplevert, doen ... lees meer

  • Waarom trekken wij ons niks aan van de ene campagne en wel iets van de andere?
    Om met reclame te scoren heb je een goed creatief idee nodig. Toch? Dan val je op. Een top-idee ... lees meer

  • Er is een nieuwe manier om koopgedrag te be├»nvloeden.
    De boodschap moet gericht zijn op de onbewuste processen in ons brein. Het komt voort uit ontdekkingen die gedrags- ... lees meer

  • Aan alleen naamsbekendheid heb je niks.
    Naamsbekendheid is hartstike old school. Anno 2016 weten we beter. Schreeuwen werkt niet. En mensen op het verkeerde been ... lees meer

  • Waarom ik BoodschapBureau ben begonnen.
    Op 1 juli 2016 begon ik met BoodschapBureau. Adviesbureau voor communicatiestrategie, onlinecampagnes en reclamecampagnes, gebouwd op onweerstaanbare boodschappen. Maar ... lees meer

  • Waarom zou je overdrijven?
    "Overdrijven is een vak" zei mijn moeder altijd. En dat blijkt te kloppen. Het is namelijk het reclamevak. Dat ... lees meer

  • Wat maakt jou gelukkig?
    Iedereen wil gelukkig zijn. Er is heel veel belangstelling voor geluk. Je kunt er stapels boeken over lezen. Er ... lees meer

  • Simuleren doet stimuleren.
    Hoe laat je mensen doen wat jij wil? Een prachtige methode is de presentatie zó te maken dat de ... lees meer

  • Wat een geweldige commercial.
    Wat een geweldige commercial. De Engelse televisiezender Channel 4 kondigde de Paralympics 2016 aan. En hoe! In een prachtige ... lees meer

  • Wat is eigenlijk een customer journey?
    De customer journey is wat een klant meemaakt voorafgaand, tijdens en na de koop.. Engelsen spreken van buying process. De ... lees meer

    Ontvang mijn nieuwe presentatie ‘Oeps. Maakt jouw boodschap ook deze drie fatale fouten?’

    Nieuwe inzichten waarmee je direct meer verkoopt.

    • Ik leg je hierin uit hoe je met communicatie je doelgroep wél in actie krijgt.
    • Met duidelijke aanwijzingen, voorbeelden en tips.
    • Aan de hand van de drie meest gemaakte fouten. Fatale fouten omdat ze de verkoop in de weg staan.

    Victor Cijs

    Je e-mailadres is 100% veilig bij ons. We zullen ze nooit aan derden verstrekken. We gaan je ook niet spammen. En je zit nergens aan vast.