Zo’n advies had je niet verwacht van een reclamemannetje. Opvallen was immers altijd het credo voor de adviseurs in deze branche. Maar nu mensen zo gewend zijn aan reclame is het een beetje achterhaald.

Als je de aandacht trekt, gebeurt ook iets anders. Hoe meer je afwijkt, hoe beter mensen doorhebben dat het reclame is. En ze hebben geleerd dat reclame iets is om te vermijden. Dan maak je het mensen reuze makkelijk om jouw reclame te negeren.

Het is vaak slimmer om reclame te maken die lijkt op het umfeld. Want de lezer staat meer open voor wat hij verwacht. Zoals reclame rondom het televisieprogramma The Voice die lijkt of het bij het programma hoort. Slim trucje. Bijzonder effectief.

Victor Cijs

Delen:

  • Speel met gedragsreflexen
    Een heerlijke commercial. Misschien zie jij hem ook graag. Blijkbaar heel veel mensen (mannen?) De reclame is al ... lees meer

  • Eye-tracking is voortaan gratis
    Eye-tracking is het weergeven van oogbewegingen zodat je precies weet waar iemand naar kijkt. We kennen het allemaal wel.... lees meer

  • Nobelprijs voor nudging
    Groot marketingnieuws! De Amerikaan Richard Thaler wint de Nobelprijs voor de economie 2017. Na Daniel Kahneman (2002) en Herbert ... lees meer

  • Je hebt allang gekozen. Je weet het alleen zelf nog niet.
    Wat zijn verstandige keuzes? Je hoort te pas en te onpas dat ‘de anderen’ zich te veel laten leiden ... lees meer

  • Verkoop jij de boor of het gat?
    “Kijk eens wat we allemaal kunnen.” Het is verleidelijk. De meeste marketeers zijn zo vol van hun product dat ... lees meer

  • Persuasieve boodschappen zijn onweerstaanbare boodschappen.
    Hoe krijg je een huilend kind weer blij? Als je zelf vader of moeder bent, weet je het wel. ... lees meer

  • Verstandig doen is onverstandig.
    Als je in functie bent, denk je verstandig na. Je neemt de tijd voor elke afweging. Je plannen en ... lees meer

  • Vergeet oplossingen. Denk in problemen.
    Problemen maken instincten wakker. Oplossingen niet. Met problemen trigger je je doelgroep. Je krijgt meer klanten als mensen voelen ... lees meer

  • Marketing is nog nooit zo makkelijk geweest...
    Tien jaar terug werkte een groot idee nog. Iets leuks of opvallends. Of een mooi design. Je gaf in ... lees meer

  • Sex sells. Jawel.
    We zijn gevoelig voor beloningen. Vooral de simpele beloningen. Eten, geld, plezier, seks, cadeaus. Als iets wat oplevert, doen ... lees meer

  • Waarom trekken wij ons niks aan van de ene campagne en wel iets van de andere?
    Om met reclame te scoren heb je een goed creatief idee nodig. Toch? Dan val je op. Een top-idee ... lees meer

  • Er is een nieuwe manier om koopgedrag te be├»nvloeden.
    De boodschap moet gericht zijn op de onbewuste processen in ons brein. Het komt voort uit ontdekkingen die gedrags- ... lees meer

  • Aan alleen naamsbekendheid heb je niks.
    Naamsbekendheid is hartstike old school. Anno 2016 weten we beter. Schreeuwen werkt niet. En mensen op het verkeerde been ... lees meer

  • Waarom ik BoodschapBureau ben begonnen.
    Op 1 juli 2016 begon ik met BoodschapBureau. Adviesbureau voor communicatiestrategie, onlinecampagnes en reclamecampagnes, gebouwd op onweerstaanbare boodschappen. Maar ... lees meer

  • Waarom zou je overdrijven?
    "Overdrijven is een vak" zei mijn moeder altijd. En dat blijkt te kloppen. Het is namelijk het reclamevak. Dat ... lees meer

  • Wat maakt jou gelukkig?
    Iedereen wil gelukkig zijn. Er is heel veel belangstelling voor geluk. Je kunt er stapels boeken over lezen. Er ... lees meer

  • Simuleren doet stimuleren.
    Hoe laat je mensen doen wat jij wil? Een prachtige methode is de presentatie zó te maken dat de ... lees meer

  • Wat een geweldige commercial.
    Wat een geweldige commercial. De Engelse televisiezender Channel 4 kondigde de Paralympics 2016 aan. En hoe! In een prachtige ... lees meer

  • Wat is eigenlijk een customer journey?
    De customer journey is wat een klant meemaakt voorafgaand, tijdens en na de koop.. Engelsen spreken van buying process. De ... lees meer

    Download mijn e-book Verleiden.
    Dé formule om je doelgroep te verleiden met je website en campagne.

    Net als de directeuren, marketeers en andere communicatiemakers die je voorgingen, vind jij hier nieuwe inzichten:

    • Je krijgt een beter begrip van hoe mensen tot keuzes komen
    • Hoe je die keuzes kunt beïnvloeden
    • En hoe je jouw doelgroep sneller in actie kunt krijgen.

    Victor Cijs

    Je e-mailadres is 100% veilig bij ons. We zullen ze nooit aan derden verstrekken. We gaan je ook niet spammen. En je zit nergens aan vast.