Meer omzet. Meer transacties. Meer deelnemers. Meer klanten. Je wil meer. Hoe doe je dat? Misschien heb je al van alles geprobeerd. Je hebt ondervonden dat leuke creatieve concepten, een mooie website, opvallende commercials en traditionele advertenties wel duur maar vaak helemaal niet effectief zijn. Goede seo-teksten, displaybanners, Adwords, social media, content en video’s wel sitebezoek opleveren maar meestal weinig extra verkoop... Herken je dat?

Hoe zou het zijn als je met reclame koopgedrag kon beïnvloeden? Nou, dat kan steeds beter. Gedragspsychologen en neurowetenschappers hebben de laatste vijftien jaar veel ontdekt over het gedrag van mensen en hoe je dat kunt sturen met slimme boodschappen. En meer omzet kunt scoren. Dat is de toekomst.

Welk probleem lost jouw product op? In deze moderne tijd krijgen we veel communicatie op ons af. We zijn er goed in om het meeste ervan te negeren. Onze hersens zijn vooral bevattelijk voor angst, (heb)zucht en sociale driften. Raak je doelgroep daarom met het probleem dat jouw product oplost; niet met de kans, de oplossing of de beloning die het biedt. Mensen kopen je product als ze geloven dat ze er een verlies, zorg of schaamte mee kunnen vermijden. Daar begint het.

Mensen kiezen jouw product niet omdat het cool is. Maar omdat ze zich cool willen voelen. Ze drinken geen whisky omdat het mannelijk of stoer is - ze drinken het omdat ze zich mannelijk en stoer willen voelen. Ze kiezen niet voor een opleiding omdat het bekend staat als heel goed. Maar omdat ze zelf heel goed willen worden. Mensen kopen niet een Apple computer omdat ze waarderen dat dit merk gelooft dat mensen met passie de wereld kunnen veranderen. Ze kopen het omdat ze zichzelf als een van die mensen willen zien.

De juiste persoon raken, op het moment dat hij/zij daarvoor openstaat. Wij richten in elke campagne een systeem in waarmee de customer journey als een glijbaar leidt naar de aankoop. Dat werkt.

Wil je meer weten? Neem contact op voor een inspirerende presentatie. Stuur een mail of bel 020 894 3 498.

De laatste vijftien jaar hebben psychologen, communicatiedeskundigen, gedrags- en neurowetenschappers prachtige ontdekkingen gedaan. Over hoe mensen opletten, informatie opnemen en zich laten beïnvloeden. Bijvoorbeeld:

“Mensen hebben geen idee waarom ze de keuzes maken die ze maken. Ons bewuste denkt, wikt, weegt, analyseert… maar heel langzaam. Ons onbewuste wacht daar niet op en maakt alvast snelle scans op herkenbare patronen. En neemt onmiddellijk actie. Communicatie krijgt eigenlijk alleen op dit intuïtieve niveau aandacht.” Daniel Kahneman

“Het limbische deel van ons brein verwerkt emotie als een balans tussen plezier en pijn. Alleen communicatie die verliesvermijding én beloning belooft, heeft daardoor impact”. Paul MacLean

“Communicatie zorgt voor het veroveren en verversen van een positie in het geheugen: building memory structures. Het aantal kopers vergroten is effectiever dan stimuleren van herhalingsaankopen of loyalty. Communicatie moet daarom primair nieuwe mensen een merk/product laten overwegen.” Byron Sharp

“Verhalen, demonstraties en metaforen helpen ons om emotioneel informatie te verwerken. De feitelijke argumenten in een boodschap vergeten we snel. We onthouden alleen een gekleurde herinnering. Communicatie moet onze herinnering inkleuren.” Judie Lannon

“Als je begrijpt waar koopgedrag hapert, weet je wat voor boodschap je nodig hebt.” Stephen King

"Wij worden gedreven door hebzucht, angst en kuddegedrag. We lijken meer op kippen, ratten en apen dan we denken." Victor Lamme 

Gewerkt voor meer dan 100 grote en kleine bedrijven en instellingen.


Behaalde prijzen o.a. Effies, Cannes Leeuwen, ADCN-lampen, SAN-accenten.

Ontvang gratis het e-boek Een goede boodschap is het halve werk en leer hoe je met communicatie koopgedrag beïnvloedt.

Je gegevens zijn veilig. We zullen ze nooit aan derden verstrekken. We gaan je niet spammen.