Advies

Een goede campagne begint bij een goede strategie. Het gaat er niet om wat je zegt maar wat mensen horen.

Samen met mijn team maak ik communicatie die het gedrag van jouw publiek beïnvloedt. Boodschappen die mensen de energie geven om in actie te komen.

 

Communicatiestrategie met impact

Ik help bedrijven en instellingen om betere resultaten te behalen met hun marketing.

Ik leef me eerst helemaal in de ontvangers van je boodschap in. Analyseer, doe onderzoek, vergelijk wat er gebeurt in hun hoofden. Snap welke drijfveren en weerstanden een doorslaggevende rol spelen. En maak er een helder schema van.

Gebruik slimme technieken uit de sociale psychologie. Formules die bewezen effectief zijn. Om hun koop- en keuzegedrag te beïnvloeden. Want vooruitdenken is niet altijd rechtdoor.

Zo realiseer ik betere resultaten.

Mensen gaan wél jouw product kopen of uitproberen, zich wél aanmelden voor je dienst, wél kiezen voor jouw school of instituut. Geen quick fixes, ik geef je een structurele oplossing.

Dat is communicatiestrategie met impact.

 

Keuze- en koopgedrag beïnvloeden

Mensen maken hun keuzes soms rationeel. Maar meestal grotendeels razendsnel en onbewust. Handelen op basis van bekende patronen, vertrouwde paden, eerste bewegingen, associaties, complimenten, verlangens en barrières. Ze denken niet lang om een mening te ontwikkelen. Die hebben ze meteen.

Gedrag is daarom niet altijd logisch of verstandig. De mens laat zich sturen door een bonte verzameling aan kennis, emoties en reflexen. Je verandert het alleen als je aan de juiste knoppen draait.

Dat vraagt om meer dan gezond verstand en creativiteit. Je hebt specifieke kennis, vaardigheden en technieken nodig.

 

Samen

Jouw organisatie werkt wellicht al hard aan marketing. Ik bouw voort op die inspanningen. Verrijk je aanpak met inzichten over je doelgroep en technieken uit de sociale psychologie. Praktisch toegepast.

 

Hoe

  1. Eerst onderzoek en analyseer ik zorgvuldig wat er speelt. Waarom mensen kiezen wat ze kiezen, kopen wat ze kopen en doen wat ze doen. Maak er een helder schema van.
  2. Selecteer de meest geschikte technieken om dat gedrag te beïnvloeden.
  3. En vertaal dat naar uitingen die mensen in beweging brengen. In meer en minder voor de hand liggende middelen. Online, offline en guerrilla. (Eventueel samen met jouw creatieven.)

 

Nudging en boosting

Je doelgroep leiden naar wenselijker gedrag, zonder dat ze het merken. Nudging is de verzamelnaam voor drempelverlagende technieken. Hersenvriendelijke communicatie die mensen juist niet aan het denken zet. No brainers. Die gewenst gedrag vanzelfsprekender maakt. Beelden en woorden die je publiek onbewust meenemen. Boosting laat je publiek zichzelf verleiden tot nieuw gedrag, dat heet ook wel self-nudging. Gebruiken we beide.

 

Verkoopgerichte communicatie

Mijn campagnes zijn erop gericht te triggeren, te motiveren en drempels te verlagen. Met behulp van kennis uit de sociale psychologie, neuromarketing en heel veel ervaring. Activeren oer-reflexen en het onbewuste gevoelsbrein volgens een bewezen boodschapstrategie. Zodat jij beter verkoopt.

Iets vertrouwds met een nieuwe twist vindt je brein bijvoorbeeld onweerstaanbaar. Herkenning 80%, verrassing 20%.

 

Communicatiestrategie, conceptontwikkeling en productie

De boodschap. Positioneren. Activeren. Onderzoek. Data. Creatie. Media- en middelenkeuze. Content. UX. Behaviour Design. Wanneer gebruik je seo, sea, video. Wat zet je op je website. Wat voor teksten, foto’s of video’s. Wat de onbewuste, onzichtbare waarden, weerstanden en motieven zijn die leiden tot gedrag.

 

 


 

“Mensen hebben geen idee waarom ze de keuzes maken die ze maken. Ons bewuste denkt, wikt, weegt, analyseert… heel langzaam. Ons onbewuste wacht daar niet op en maakt snelle scans op herkenbare patronen. En neemt actie.” Daniel Kahneman

“Het limbische deel van ons brein verwerkt emotie als een balans tussen genot en pijn. Communicatie die vermijding van een mogelijk verlies belooft, heeft daardoor de meeste impact”. Paul MacLean

“Communicatie zorgt voor het veroveren van een positie in het geheugen: building memory structures. Het aantal kopers vergroten is dan effectiever dan stimuleren van herhalingsaankopen of loyalty.” Byron Sharp

“Verhalen, demonstraties en metaforen maken het ons makkelijker om informatie te verwerken als gekleurde herinnering. De feitelijke argumenten in een boodschap vergeten we snel. Communicatie moet onze herinnering inkleuren.” Judie Lannon

“Als je begrijpt waar in het koopproces (customer journey) veel mensen afhaken, kun je analyseren wat voor boodschap je nodig hebt: op een idee brengen, op de shortlist komen, behoefte stimuleren of voorkeur creëren.” Stephen King

"Wij mensen worden grotendeels gedreven door gedragsreflexen. Vooral hebzucht, angst en kuddegedrag. We lijken meer op kippen, ratten en apen dan we denken." Victor Lamme 

 

Veel ervaring - bijvoorbeeld met deze merken


Behaalde prijzen o.a. Effies, Cannes Leeuwen, ADCN-lampen, SAN-accenten.

 

 

Download mijn e-book Verleiden.
Dé formule om je doelgroep te verleiden met je website en campagne.

Net als de directeuren, marketeers en andere communicatiemakers die je voorgingen, vind jij hier nieuwe inzichten:

  • Je krijgt een beter begrip van hoe mensen tot keuzes komen
  • Hoe je die keuzes kunt beïnvloeden
  • En hoe je jouw doelgroep sneller in actie kunt krijgen.

Victor Cijs

Je e-mailadres is 100% veilig bij ons. We zullen ze nooit aan derden verstrekken. We gaan je ook niet spammen. En je zit nergens aan vast.