Advies

Een goede campagne begint bij een goede boodschapstrategie. Het gaat er niet om wat je zegt maar wat mensen horen.

Boodschapbureau maakt communicatie die het koop- en keuzeproces van mensen beïnvloedt. Boodschappen die mensen de energie geven om in actie te komen.

 

Keuze- en koopgedrag beïnvloeden

Onbewust willen mensen pijn vermijden én plezier of perspectief nastreven. Zo wordt hun gevoel van geluk groter. Als ze bovendien weten hoe iets werkt en kunnen voorspellen wat er in de nabije toekomst gebeurt, voelen ze zich veilig en ervaren ze rust. Iedereen heeft er veel voor over om deze vormen van geluk en rust in stand te houden. Dat bepaalt hun keuzes. 

Wil je gedrag beïnvloeden, dan heb je een sterk klantinzicht en een relevante belofte nodig.

 

Nudging

Je doelgroep leiden naar wenselijker gedrag, zonder dat mensen het merken. Het nieuwe communicatie-goud. Een verzamelnaam voor allerlei nieuwerwetse technieken die gedrag beïnvloeden. Hersenvriendelijke communicatie die mensen juist niet aan het denken zet. No brainers. Die gewenst gedrag vanzelfsprekender maakt. Beelden en woorden die je publiek onbewust meenemen. Gebruiken we voor jou volop.

 

Verkoopgerichte communicatie

Onze campagnes triggeren, motiveren en verlagen drempels. Met behulp van kennis uit de gedragspsychologie, neuromarketing en heel veel ervaring. We activeren oer-reflexen en het onbewuste gevoelsbrein volgens een bewezen boodschapstrategie. Zodat jij beter verkoopt.

Iets vertrouwds met een nieuwe twist vindt je brein onweerstaanbaar. Herkenning 80%, verrassing 20%. En elk detail telt.

 

Communicatiestrategie, conceptontwikkeling en productie

De boodschap. Positioneren. Activeren. Onderzoek. Data. Creatie. Media- en middelenkeuze. Content. UX. Behaviour Design. Wanneer gebruik je seo, sea, video. Wat zet je op je website. Wat voor teksten, foto’s of video’s. Wat de onbewuste, onzichtbare waarden en motieven zijn die leiden tot gedrag. Daar helpen we je mee.

 

 


 

“Mensen hebben geen idee waarom ze de keuzes maken die ze maken. Ons bewuste denkt, wikt, weegt, analyseert… heel langzaam. Ons onbewuste wacht daar niet op en maakt snelle scans op herkenbare patronen. En neemt actie.” Daniel Kahneman

“Het limbische deel van ons brein verwerkt emotie als een balans tussen genot en pijn. Communicatie die vermijding van een mogelijk verlies belooft, heeft daardoor de meeste impact”. Paul MacLean

“Communicatie zorgt voor het veroveren van een positie in het geheugen: building memory structures. Het aantal kopers vergroten is dan effectiever dan stimuleren van herhalingsaankopen of loyalty.” Byron Sharp

“Verhalen, demonstraties en metaforen maken het ons makkelijker om informatie te verwerken als gekleurde herinnering. De feitelijke argumenten in een boodschap vergeten we snel. Communicatie moet onze herinnering inkleuren.” Judie Lannon

“Als je begrijpt waar in het koopproces (customer journey) veel mensen afhaken, kun je analyseren wat voor boodschap je nodig hebt: op een idee brengen, op de shortlist komen, behoefte stimuleren of voorkeur creëren.” Stephen King

"Wij mensen worden grotendeels gedreven door gedragsreflexen. Vooral hebzucht, angst en kuddegedrag. We lijken meer op kippen, ratten en apen dan we denken." Victor Lamme 

Veel ervaring bijvoorbeeld met deze merken


Behaalde prijzen o.a. Effies, Cannes Leeuwen, ADCN-lampen, SAN-accenten.

Download mijn e-book Verleiden.
Dé formule om je doelgroep te verleiden met je website en campagne.

Net als de directeuren, marketeers en andere communicatiemakers die je voorgingen, vind jij hier nieuwe inzichten:

  • Je krijgt een beter begrip van hoe mensen tot keuzes komen
  • Hoe je die keuzes kunt beïnvloeden
  • En hoe je jouw doelgroep sneller in actie kunt krijgen.

Victor Cijs

Je e-mailadres is 100% veilig bij ons. We zullen ze nooit aan derden verstrekken. We gaan je ook niet spammen. En je zit nergens aan vast.